Thursday 30 August 2012

Tak Jemu Ulang Benda Sama

haha. ini kali ketiga saya dengan bangganya nak cakap, SAYA TAK NAK BALIK PUNCAK. kali ke-3? yup. kali ke-3. kenapa kali ke-3? sebab ini kali ke-3 saya kena membungkus harta benda balik ke Puncak Perdana ye kawan-kawan. Kalau ada volunteers nak tolong kemaskan, for sure saya akan menangis teresak-esak macam baru lepas tengok cerita hindustan -.-'








sabtu minggu depan, saya akan pulang ke sarang nombor 2 saya. luckily this coming semester kitorang berlapan dapat rumah paling bawah. And for the first time saya merasa duduk rumah tepi hewhew *sangat jakun di situ* well, nama pun first time, mestilah peghrak sikit kan :p

Lagi 2 minggu, saya bakal menggalas semula tugas saya sebagai student di UiTM Puncak Perdana. uhuks. saya dah mula terasa tekanan. tekanan nak bangun pagi, tekanan nak basuh baju sendiri, tekanan nak beli makan guna duit sendiri, tekanan nak ke kelas, tekanan nak dengar lecturer bersenandung (?), tekanan nak menghadap buku-buku, nota-nota, assignment-assignment, final project yang melambai panggil, tekanan nak berhadapan dengan JPK or mak guard yang berkemungkinan besar akan buat roadblock tahan sape-sape yang tak pakai matrix card, tekanan nak mencari kelas *walaupun dah 4 semester still terkedek-kedek nak mencari BK* tekanan nak menunggu bus,, dan bermacam-macam tekanan yang ada termasuk la tekanan nak mengelakkan diri dari mereka-mereka yang tak perlu ditemui. hurm, wonder di situ.








Tentang hati, alhamdulillah saya mula menemui beliau untuk menjadi teman saya sekarang ni. Yup, saya dah berjaya lupakan FA @ Mr.P or apa-apa jela nama yang saya beri kepada si polan itu hehe. Alhamdulillah, Allah bagi saya kekuatan untuk lupakan dia. Biarpun agak tergugat dengan kehadiran panggilan dari dia masa raya ke-2 hari tu, tapi Alhamdulillah hati saya tak terjebak untuk jatuh dalam lautan kata-kata manis dia lagi. Even kawan beliau pun berpesan agar saya lupakan saja si polan tersebut, sebab dia tak nak saya dipermainkan lagi. Alhamdulillah, Allah SWT, terima kasih kerana beri kawan yang concern kan saya walaupun dalam kekasaran beliau haha. so, finish the story and moved on wanie. you deserved the best for yourself. As for my new sayang *hikhik,malu* welcome to the part of my life, thanks for being with me, Insyaallah we will work together for this relationship. Guys, do pray for us. Sumpah, saya dah tak nak sad ending lagi. :')

Sem depan saya jadi lone ranger lagi. Takpela, saya take this as a challenge. Plan mula-mula memang nak ambil subjek yang sama dengan member. Tapi saya rasa better saya mula decide sendiri jela kot kan? Bukan berniat nak menjual ikan, tapi saya rasa saya ikut jela mana yang terbaik. and strange thing is, i felt calmed with my decision. Hope this feeling will never be changed. Pun begitu, saya tetap mesej and ajak member tadi untuk join saya, mana la tau kot-kot dia berminat kan hehe :p



*mengupdate blog sambil menumpang dengar background song dari blog lain. sori dear blogger, lagu awak sedap didengar.

Buat pertama kali dalam sejarah saya sebagai seorang student, saya rajin buat timetable guna word haha! masa sem 1 saya just guna sticky notes je and tampal kat dinding. tulis pun macam nak tak nak je. Sampai sekarang saya rasa osem sebab saya manage untuk sumbat 8 subjek dalam sticky notes yang kecik tu, plus sticky note tu tak pernah tertanggal sampailah saya sendiri yang cabut masa buat clearance hujung sem hehe. Masa sem 2 saya just tulis kat belakang buku and tak ambik port pun sebab paper tak banyak, so memang ingat jela hehe. Sem 3 dah mula menampakkan anjakan paradigma dengan menjadikan A4 paper sebagai medium membuat timetable. tambahan pula, nama subjek "sedap-sedap" didengar memaksa saya buat timetable tu dengan code and nama lengkap subjek tersebut, ditambah pulak dengan nama penuh lecturer sebab lecturer tu cakap

"5 marks will be deducted if you send me your assignment with my name wrong spell on it"


Dukacita dimaklumkan misi menguruskan badan tak berjaya langsung macam 2 tahun lepas wahaha..nampaknya naik sem ni kena rajin-rajinkan diri jogging or main badminton kot hehe. Tapi for sure sem ni rasa sedih sikit la sebab my bestie macam tak konferem je nak balik U. huhu. janganlah begitu wahai sahabat, balik la puncak wei. sapa nak jalan-jalan dengan aku kalau kau takde. huhu. balik tau, biar susah macam mana pun, kita tempuh jugak ok? aku pun dah letih study ni. tapi aku pikir tinggal lagi 2 sem je aku kat puncak, so aku kuatkan diri je sahabat. please, balik ye .. aku rindu ko :'(

nak cakap apa lagi? tak tau la. jom la edit, lepas tu publish.kepala pun dah berdenyut sakit. err..dah lama sakit tapi taknak cakap kat mak, takut mak risau :)







"Saya Sayang Dia :')"







No comments:

Post a Comment

Sila Beri Sepatah Dua Kata