Monday 15 August 2011

At Least Try To Make Other People Understand Sayang

dulu aku tulis blog macam $%^&..dengan tak berperenggan (sebab selalunya entri aku sikit je..) plus..ayat aku guna sangat2 superb..kalau cikgu Bahasa Malaysia tengok konfem hasil 'air tangan' aku tu da masuk dalam tong sampah..well..itu dulu..lepas aku stalker entri2 dari blogger2 yang lain..sekarang aku dah mula improve..cuba mempraktikkan yakni menulis secara full spelling.takda shortcut.sikit2 tu ada la.tapi satu je..aku still bahasakan diri 'aku'. entah la,rasa macam tak best pulak nak convert jadi 'saya'. Rasa macam hipokrit kalau aku melakukan itu..hurmm..


pagi ni aku bukan nak berceloteh sejarah aku berblogging.But more to the ways that new generation use when they were typing.huhu.kamu2 perasan tak,sekarang mereka2 ni macam sedaya upaya meng 'tongue twister' kan kita yang membaca dengan perkataan yang dieja oleh mereka secara heavy? paham? xpaham? ok.aku bagi contoh.



''Weyh,k0e mawa at capew uh?''

hurmm..ini pandangan peribadi aku la..kenapa tak cakap macam ni je

"Wei,ko mara kat sape 2?'' 

kalau diorang rajin cakap jela macam ni

''awak..maaf saya bertanya,awak marahkan siapa ye?'' 

haha..aku tak tau wujud ke orang yang nak tulis macam ni..kalau nak menganjing tu ada la (aku la tu )




Bukan apa.kita hidup dikelilingi macam2 orang.tak semua boleh catch up apa yang korang eja bagai nak rak
tu. suka betul tambah huruf2 tambahan sana sini. Make it simple and clear der..( terkeluar bahasa rempit )


Aku pun tak perfect nak cakap benda2 macam ni..tak salah nak cakap macam mana pun dengan kawan2 kita..tapi..ada certain aku tengok..dengan orang tua pun dia balun jugak..agak2 la..macam la diorang paham. To be honest,perbuatan mengeja secara menyusahkan ni kadang2 dilihat agak annoying. Aku rasa macam baca ayat dari budak2 yang pramatang. Sebab bila baca dengan aku2 terikut cara sebutan ayat tu..waaa..macam budak kecik baru nak belajar bercakap.padahal da 18 tahun,21 tahun.da b$%^&&* (saja je.bosan ni)


dia ni normal la kalau ada pelat lagi..ko?


Huhu.aku bukan nak condemn gila2.ye aku paham ni hak masing2. tapi aku tak berapa nak berkenan bila ada yang guna cara macam tu bila nak berborak dengan orang yang lebih tua ..huhu..At least biarlah kena pada tempatnya dik non oi..kadang2 aku terpesona dengan orang yang pandai susun ayat.indah dan sedap je.kita yang baca pun takde la sakit jiwa.hehe. Sejujurnya aku sangat cemburu dengan orang sebegitu.takpe..i'm still learning :D

Ok la..jarum jam (padahal tengok kat ujung belah bawah kanan lappy je..mana ada jarum!) dah pun menunjukkan..err..ok..dah pukul 4.07 a.m...aku kena angkat diri aku yang comel akibat pemakanan yang berzat hasil usaha mak dan ayah aku ( dah mula melalut) ok2..aku kena pergi dapur sebab aku nak masak air and buat apa yang patut utk sahur..walaupun lagu dangdut kat telinga ni macam tak bagi aku pegi je (kantoi aku dgr dangdut :P)







"bahasa aku tak canggih"




No comments:

Post a Comment

Sila Beri Sepatah Dua Kata