Monday 31 December 2012

Bye-Bye 2012..and hello 2013

assalamualaikum, sewaktu entri ini sedang ditulis, saya masih lagi berada di Taiping dan dalam keadaan kurang memberangsangkan akibat demam bercampur batuk ditambah pula selsema..hehe..

Alhamdulillah, saya berjaya mengharungi satu lagi tahun dengan penuh onak dan ranjaunye..macam-macam dah ditempuh..macam-macam rasa dah ditelan..macam-macam cerita dah terungkai dan terumpil..semua tu nak mengajar saya untuk jadi lebih dewasa..daripada seorang yang agak pasif, saya mengambil langkah agak berani mengkeraskan hati, memekakkan telinga, mencekalkan jiwa untuk tempuh hari-hari mendatang selepas beberapa siri yang menyakitkan hati. and for those yang dah berjaya dalam "perjuangan" anda, saya ucapkan tahniah. ye, setiap usaha kita, baik mahupun buruk, akan dibayar oleh Allah SWT setimpal dengan apa yang dah dilakukan. *emo sekejap di situ*

jujur cakap, tahun 2012 merupakan tahun menangis saya yang paling hectic. ye, itu pengakuan paling jujur saya buat. saya tak pernah melewati 1 tahun dengan menangis, menyendiri, kemurungan dan sebagainya. hewhew. bahagia mungkin ada, bohong la kalau tak de kan..tapi sedih lagi banyak menyelubungi diri.

alhamdulillah, 2012 juga menemukan saya dengan kawan-kawan baru..err..takde la baru mana pun..cuma kali ni mata saya lebih terbuka nak bezakan mana satu kawan and mana satu lawan. tak semestinya yang kita anggap kawan tu kawan kita. kadang-kadang yang kita tak sangka tu jadi kawan kita. syukur kepada Allah SWT kerana saya berjaya ada kawan haha ! *saya seorang lone ranger tegar semenjak sem 1*


Sejujurnya aku bersyukur mengenali kalian. and aku bangga dengan lambang KTMB di belakang keh keh keh :P

apa lagi ye? hurm..hopefully 2013 bagi saya banyak kenangan manis dalam hidup. no more tears. be happy with my life. kepada sape-sape yang buat saya menangis, saya tak mampu nak halang awak, tapi saya harap awak janganla buat orang lain menangis. please appreciate people around you, then people will appreciate you back. 




akhir kata....




No comments:

Post a Comment

Sila Beri Sepatah Dua Kata