Tuesday 19 June 2012

My Little Sister..

Salam..ye..aku memang tak ada adik perempuan. Tapi saya ada ramai sepupu-sepupu yang comel-comel belaka.. Hari ni saya nak bercerita pasal adik saya yang paling bongsu. NUR IMAN DAMIA. This cute little girl sekarang tengah suffer. Damia ada masalah semenjak dalam perut ibunya lagi. Oh, lupa nak mention, Damia ada twin, allahyarham NUR IMAN JANNAH. Jannah was found dead in her mom's womb, after she is being sacrificed to Damia, there is one symptom regarding to the twin condition. I'm not so sure how to describe it, but then it is a situation where the twins are sharing the same uri or tali pusat ( I am not so sure) and one of them is just like "sacrifice" to another one..which the result is, they will become small and smaller while the other one will grow up bigger and bigger. Yeah, they are not growing up well. And that's what happened to our Jannah. After being struggle, after the doctor are try their best to keep Jannah lives, but then Allah SWT loves her more. She's going, leaving her mom, her dad, her sisters, as well us, as the families. Since then, their mom, which is my mak lang, kena tahan duduk dalam wad for a long period. And, less than two months I guess, my mak lang delivered both them on 8th April 2012. Since that, Damia need to be monitor.. and she still in doctor's monitor..

Recent news, there is a donation for Damia called "Tabung Untukmu Damia", khas untuk Damia. Ditubuhkan oleh Kumpulan Utusan. Semoga dengan adanya donation ini, dapatlah meringakan sedikit beban yang ditanggung mak lang dan pak lang saya. And for reader information, dalam minggu ni Damia akan dirujuk ke IJN bagi menjalani pembedahan membuka saluran jantungnya yang sempit.

Saya harap adik saya ni dapat stay strong and also be a tough girl bagi membolehkan dia menjalani pembedahan dengan selamat dan berjaya. Walaupun ada sedikit kerisauan mengenai kenaikan dan juga penurunan berat badan Damia, tapi diharapkan Damia mampu mengharunginya. Kuat ye sayang!



No comments:

Post a Comment

Sila Beri Sepatah Dua Kata